Alexander Markov Eskişehir Rock Konseri

0
117

Pek çok kişi için klasik müzik dinlemek anlaşılmayan bir şeydir. Bu nedenle klasik müzik konserlerinde özellikle radyo ve TV yayınlarında öncelikle eser hakkında bilgi verilir. Bu aslında tüm sanat alanları için de geçerlidir. Bir film vizyona girdiğinde Fragmanları; kitapların kapaklarında genelde küçük bölümler halinde tanıtım bölümleri;  Tv programlarının jenerikleri… Gerçi TV programları jeneriklerini“Az Sonra” larla çığırtkanlığa dönüştürdüler ya neyse konumuz o değil.

Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası altı yılını geride bıraktı. Her zaman dolu olan konserlerde genç yaşlı, öğrenci çalışan her kesimden dinleyicisi var. Özellikle  Orkestranın şefi Ender Sakpınar,  konser öncesinde klasik müziğe ve çalınacak eserlere ilişkin bilgiler veriyor. Eskişehir seyircisi olarak yaklaşık iki yüz kişiyle başlayan seyirci her konser için altı yüz – yedi yüzü buluyor. Açıklamalı konserlerde yalnızca çalınan parçalara ilişkin bilgiler değil müzik sanatının diğer sanatlarla olan ilişkilerini ve disiplinler arası bağlantılarıyla dile getiriliyor. Şüphesiz bu durum klasik müziğin anlaşılmasında ve yaygınlaşmasında önemli bir adım. 19-20 Mayıs konserinde de sanatta “Empresyonizim”, dilimize “İzlenimcilik” olarak geçen akıma ait resim ve edebiyattaki örneklerin yanı sıra müzikteki temsilcilerinden Ravel ve Stravinsky’nin; ikinci bölümünde ise Tchaikovsky’nin  Keman konçertosu seslendirildi. O günkü konserin bir özelliliği de Güney Kore’nin Pacu Belediye Başkanı Hwa Sun Ryoo ile beraberindeki heyetin, Yılmaz Büyükerşan’ın ev sahipliğinde konseri katılmasıydı.

Programın sanatçı konuğu ise dünyaca ünlü keman virtüözü Alexander Markov   oldu.

Büyük bir keman ustası olan Markov, kendisi gibi keman sanatçısı olan babası  Albert Markov’dan aldığı